Welkom bij de klantreis verhuizen op Demodam. Deze pagina is geen onderdeel van de klantreis maar heeft als doel inzicht te geven wat er onder de motorkap gebeurd. Een klantreis is pas voorbij als de inwoner is geholpen met zijn vraag en in dit specifieke geval nadat hij of zij is ingeschreven in de gemeente. Hierin proberen we ook de interne processen van de gemeente te laten zien (zaak afhandeling etc)

Het proces

Het proces begint op de website van gemeente waar de inwoner kiest voor het proces verhuizen.

Om de inwoner goed van dienst te zijn moet de inwoner inloggen via DigID. Hier gebruiken we een test DigID (Digispoof) om de DigID inlog te simuleren.

In het kader klantvriendelijkheid vragen we geen dingen uit die we al weten en gaan we dat voor invullen. Hiervoor hebben we een GBA nodig en gebruiken we VrijBRP.

Nu kan het zo zijn dan een inwoner tijdelijk wil opslaan en later de klantreis wil voortzetten. Het product/verzoeken component faciliteert deze tijdelijke opslag.

Wanneer de inwoner zijn verzoek indient maken het notificatie component en zaak create service een zaak aan in Openzaak.

De afhandeling wordt door de ambtenaar gedaan via het GZAC generiek zaak afhandel component in Openzaak. Waarna volgens de verhuizing wordt doorgevoerd in VrijBRP.